+38 063 169 98 67
Please contact us to check academic transcript , WhatsApp/Telegram/Viber +380507133624  or check it online here

Освітній омбудсмен

З метою забезпечення належних умов для реалізації права особи на освіту в системі освіти діє освітній омбудсмен. Інститут освітнього омбудсмена передбачено ст. 73 Закону України “Про освіту”.

Освітній омбудсмен відповідно до покладених на нього завдань має право:

-       розглядати подані учасниками освітнього процесу звернення, перевіряти викладені у них факти;

-       отримувати від закладів освіти та органів управління освітою інформацію, необхідну для виконання своїх функцій, у тому числі інформацію з обмеженим доступом;

-       вимагати від посадових і службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності сприяння проведенню перевірок фактів, викладених у зверненнях учасників освітнього процесу;

-       залучати до розгляду звернень радників та консультантів освітнього омбудсмена, представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, а також експертів, учених та фахівців, у тому числі на договірній основі;

-       аналізувати дотримання законодавства стосовно учасників освітнього процесу, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування);

-       за результатами розгляду звернень та/або проведених перевірок надавати рекомендації керівникам та/або засновникам закладів освіти, органам управління освітою, державним органам, органам місцевого самоврядування, вимагати від них припинення порушення та/або відновлення порушених прав чи законних інтересів учасників освітнього процесу, спрямовувати до них подання про проведення службових розслідувань, повідомляти правоохоронні органи щодо виявлених фактів порушення законодавства;

-       безперешкодно відвідувати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, заклади освіти всіх рівнів, не заважаючи освітньому процесу, а також брати участь у засіданнях державних органів, органів місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції;

-       звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів щодо виявлених фактів порушення права людини на освіту та законодавства у сфері освіти;

-       надавати консультації учасникам освітнього процесу;

-       представляти інтереси особи у суді.

 Забезпечення діяльності освітнього омбудсмена здійснює служба освітнього омбудсмена

https://zvernennya.eo.gov.ua/

Правила подання звернення (скарги) до освітнього омбудсмена

Шановні здобувачі освіти, їх батьки та законні представники, педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники, просимо Вас ознайомитися з правилами подання скарг до Служби освітнього омбудсмена! 

1. До освітнього омбудсмена заявники можуть звертатися із скаргами про порушення прав у сфері освіти.

Скарга подається протягом 1 року після виявлення порушення прав.

2. Заявниками можуть бути:

  • здобувачі освіти;
  • батьки, законні представники здобувачів освіти;
  • педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники.

3. Заявник може подати скаргу:

  • особисто;
  • через уповноважену особу, якщо повноваження зазначеної особи оформлені відповідно до законодавства.

* У разі коли скарга в інтересах заявника подається уповноваженою особою, до скарги додається належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такої уповноваженої особи (наприклад, довіреність).

4.Скаргу може бути подано:

  • окремою особою (індивідуальна скарга);
  • групою осіб (колективна скарга).

5. Скарга подається заявником освітньому омбудсмену в письмовій або електронній формі.

Скарга надсилається у письмовій формі на адресу Служби поштою або подається особисто, а в електронній формі – на електронну адресу Служби з використанням засобів електронного зв’язку або через онлайн форму на вебсайті

6. У скарзі обов’язково зазначається:

  • прізвище, ім’я та по батькові заявника;
  • місце проживання заявника;
  • опис обставин, у чому полягає порушення прав та законних інтересів, та вимоги про їх поновлення;
  • електронна адреса, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним, у разі подання скарги у електронній формі;
  • підпис заявника;

* Застосування електронного цифрового підпису під час надсилання скарги в електронній формі не вимагається.

  • дата подання.

7. До скарги можуть додаватися копії документів, завірені в установленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у скарзі.

8. У разі коли заявник не зазначає у скарзі свого прізвища, імені, по батькові, місця проживання або не надає інших відомостей, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, скарга реєструється як анонімна та залишається без розгляду.

9. Скарга, оформлена без дотримання вказаних вимог повертається заявнику з відповідним обґрунтуванням протягом десяти робочих днів з дня її надходження.

10. Повторні скарги від одного і того самого заявника, з одного і того самого питання не розглядаються.

11. Скарги розглядаються не довше одного календарного місяця з дня їх надходження. Якщо у місячний строк вирішити порушені у скарзі питання неможливо, встановлюється необхідний для розгляду скарги строк, про що повідомляється заявнику. При цьому загальний строк розгляду скарги становить не більш як 45 календарних днів.

“Порядок та умови звернення до освітнього омбудсмена” затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2018 р. № 491

Корупція в університетах : перший щорічний звіт освітнього омбудсмена – Сергія Горбачова.

 Перед системою освіти постали виклики , які потребують ефективного вирішення : конфлікти в закладах освіти, порушення законодавства, корупційні складові в сферах освіти , ігнорування прав як викладачів, так і студентів. Розвитку корупції в освіті України сприяють відсутність прозорості і недосконала звітність. Саме цими питання ми й займається освітній омбудсмен – Сергій Горбачов, який нещодавно звітував за рік роботи на цій посаді.

Найбільш  яскраво корупція в сфері освіти проявляється у взаєминах між педагогами, адміністрацією і батьками.

Про це йдеться в першому щорічному звіті «Дотримання прав в освіті - 2020» освітнього омбудсмена Сергія Горбачова.

У доповіді наголошується, що корупція найбільш розвинена в таких освітніх сферах: підручники (від грифування до вибору і закупівель); додаткові матеріали (зошити, дидактичні матеріали); матеріально-технічне забезпечення навчальних закладів, а саме абсолютно всі закупівлі, харчування, ремонт.

«Значними корупційними сферами є документи про освіту (атестати, дипломи), надходження і зарахування в установи освіти, оцінювання учнів і т.д. », - наголошується в доповіді освітнього омбудсмена.

Найчастіше в школах відбувається нелегальний і неконтрольований збір коштів готівкою з батьків на потреби школи і учнів, які повинні забезпечуватися державою, або на подарунки адміністрації. Крім того, прояв корупції охоплюють «подяки», хабарі, покупку довідок, дипломів, репетиторство, повернення керівництву коштів з премій і зарплат, подвійну бухгалтерію і т.д. 

Відповідно з документом, до корупції найчастіше призводять низькі зарплати в освітніх установах, а також історична толерантність до корупції і сприйняття її як норми за рахунок низької обізнаності громадян про корупційні прояви.Також за умов пандемії з’явилося багато звернень щодо незаконного платного медогляду працівників.

Недостатній рівень правової обізнаності учасників освітнього процесу призводить до пасивності працівників освіти і студентів. Чимала кількість громадян, на жаль, не знають не лише законних способів захисту своїх прав, а й узагалі про те, що вони мають певні права.

Для інформування, комунікації та правопросвітницької діяльності створено  ресурси , де можна ознайомитись з корисною інформацією та дізнатись про свої права:

https://t.me/eduombudsman.

 

Детальніше  звіт освітнього омбудсмена :

https://ru.osvita.ua/doc/files/news/830/83003/1_Annual-report-of-the-Education-Ombudsman.pdf

 

Контакти

Адреса

Приймальна комісія:
проспект Академіка Глушкова, буд.42 В, м. Київ, Україна - 03187

Телефон

+38 063 169 98 67
+38 096 303 77 70

Email


Приєднатися до нас

Контакти

Ректорат

+38 (044) 338 00 42

Приймальна комісія

+38 096 125 29 21

+38 063 303 77 70

+38 063 169 98 67

Foreign students department

+380507133624

Наша адреса

проспект Академіка Глушкова, буд.42 В, м. Київ, Україна - 03187